Ostatnia zmiana nazwy marki Yves Saint Laurent na Saint Laurent Paris to jeden z wielu przykładów odłączania marki od wizerunku osoby. Nie chodzi o zły wizerunek osób, a o nadanie marce szerszego i bardziej uniwersalnego image.

Zmiana nazwy domów mody

Zmiana nazwy i usuniecie z nazwy imienia i pozostawienie jedynie nazwiska zachowuje ciągłość marki, ale także skraca ją, ułatwia zapisanie i zwiększa siłę komunikacyjną. Prostsze zawsze jest łatwiejsze do zapisania i zapamiętania. Z perspektywy marketingowej taka zmiana nazwy ma sens.

Zmiana nazwy wiąże się ze strategią rozwoju i rozwoju firmy. Najpierw kreatorzy zakładają pod własnym nazwiskiem dom mody. Rozwijając biznes budują powszechnie znane i uznane marki. Na rozwój potrzebują środków, dopuszczają więc do spółki inwestorów finansowych. Dzięki zdobytym środkom z elitarnej marki powstają ogólnoświatowe firmy masowo metkujące produkty z wyższej półki. Następuje rozszerzanie marki i rośnie szybko skala i zasięg rynkowy biznesu. Zmieniają się cele, nie chodzi już o jakość projektowania a o jak największą wartość finansową firmy.

Zmiana nazwy marek modowych

Zmiana nazwy marek modowych

Podobny lub wręcz identyczny scenariusz miał już miejsce w wielu wypadkach. Konsekwencjami jakie niesie zmiana nazwy jest prawie zawsze zmiana wizerunku. Marka Christian Dior została skrócona do słowa Dior. Marka Loris Azzaro zamieniła się w krótsze Azzaro. Marka pochodząca od imienia Emanuela Ungaro dzisiaj występuje pod określeniem Ungaro. Kolejna zmiana nazwy to odejście od imienia Cristobal Balenciaga na rzecz Balenciaga, Nino Cerutto na Cerutti. Gianni Versace jest prezentowany i znany jako Versace. Jak widać, zmiana nazwy to branżowy standard.