Na swojej oficjalnej stronie Mercedes poinformował, że od sezonu 2012 następuje zmiana nazwy zespołu. Nowa pełna nazwa będzie brzmiała: Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team. To 5 słów w jednej nazwie. Zupełnie nowym elementem jest akronim AMG.

Tradycje Mercedesa jako zespołu rajdowego są bardzo długie. Nawet nazwa Mercedes wzięła się od pseudonimu rajdowego Emila Jelinka. Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie, które oznacza łaskę. Tak miała na imię urodzona w 1889 roku córka Emila Jellinka.

Zmiana nazwy – co znaczy AMG.

Zmiana nazwy sprawi, że wszyscy sponsorzy zespołu będą szczęśliwi, każdy w nazwie teamu się pojawi. Ale chyba najbardziej zmiana nazwy przysłuży się Mercedesowi, który będzie promował swoją drugą markę – AMG. Marka ta od 40 lat oficjalnie tuninguje samochody niemieckiego koncernu. Mercedes-AMG GmbH, to firma która od roku 2005 należy w całości do grupy Daimler AG. AMG obecnie zajmuje się fabrycznym tuningiem samochodów osobowych. Początki były trochę inne. Firma powstała w 1967 roku. Nazwa jest akronimem. Skrót AMG to oryginalnie „Aufrecht Melcher Großaspach”. „A” i „M” to pierwsze litery od nazwisk założycieli, Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera. „G” pochodzi od lokalizacji pierwszej siedziby firmy. Początkowo AMG zajmowała się przerabianiem wybranych modeli Mercedes-Benz na potrzeby sportu. Zmiana nazwy zespołu Formuły 1 nie jest więc przypadkowa. Na stałe firma związała się z Mercedes-Benz w końcówce lat 80. Na początku odpowiadała jedynie za stylizację wyglądu samochodów. Następnym krokiem w rozwoju firmy było już modyfikowane wybranych modeli marki Mercedes-Benz. Wtedy nastąpiła zmiana nazwy z AMG GmbH na Mercedes-AMG GmbH. Produkowane pojazdy od tego czasu otrzymywały nowe oznaczenie, na przykład: SL 55 AMG albo C 30 AMG. W efekcie końcowym doszło do sytuacji, w której prawie każdy model osobowego Mercedesa ma wersję seryjną AMG.

Zmiana nazwy – powody

Mercedes dołączył akronim AMG do nazwy swojego zespołu w Fomule 1. Taka zmiana nazwy ma pokazać szerokiemu gronu odbiorców, że AMG to synonim technologii, sportowych osiągów i wyjątkowych emocji. Formuła 1 jest wehikułem marketingowym. W ten sposób koncern zamierza promować modele AMG swoich seryjnie produkowanych aut. Po likwidacji marki Maybach, rozszerzeniu portfolio modeli luksusowych, kolejnym ruchem jest promocja marki AMG. Zmiana nazwy jest więc elementem szeroko zakrojonej strategii rozwoju koncernu w obszarze premium.