Trwałe produkty renomowanej marki Victorinox znane są na całym świecie. Trwałość jest cechą wyróżniającą markę. Podstawą sukcesów rynkowych marki jest jej nieprzerwana, ponad stuletnia tradycja. W czerwcu 1897 roku „Szwajcarski Nóż Oficerski” został opatentowany. Produkt i jego rozwiązania są chronione prawem patentowym. Zebrane doświadczenia pozwoliły firmie na zbudowanie produktu o optymalnej formie i funkcjonalności.

Victorinox to szwajcarska marka znana z produkcji scyzoryków. Przedsiębiorstwo zostało założone w roku 1884. Firma ma swoją siedzibę w szwajcarskim mieście Ibach. Marka jest znana na świecie przede wszystkim jako oficjalny dostawca noży armii szwajcarskiej. Dostawcą tym jest już od roku 1891. Drugi dostawca, marka Wenger, została przez Victorinox przejęta w 2005 roku. Victorinox to międzynarodowy lider na rynku scyzoryków wielofunkcyjnych i kieszonkowych zestawów narzędzi.

Symbolika marki

Symbolem marki jest biały krzyż na tarczy. Takie logo znanej marki jest używane przez Victorinox od roku 1909. Firma wcześniej nosiła nazwę „Victoria”. Taką markę nadał firmie jej założyciel, Karl Elsener. Nazwa została nadana firmie na cześć zmarłej matki przedsiębiorcy o imieniu Victoria. Po roku 1921 do produkcji wprowadzono stal nierdzewną, potocznie zwaną „inox”. Termin ten pochodzi od francuskiego określenia acier inoxydable, a znaczącego „stal nierdzewna”. Określenie „inox” stało się podstawą rozwinięcia nazwy firmy. Firma zmieniła nazwę na Victorinox, jako kontaminacja Victoria + Inox. Nowa nazwa wzmacniała wizerunek firmy i prezentowała jej wyróżnienie. To przykład rebrandingu ofensywnego. Nowa jakość stała się podstawą rozwoju oferty firmy i marki.

Strategia rozszerzania marki

Obecnie rozszerzona oferta firmy obejmuje noże kuchenne, noże myśliwskie, artykuły kuchenne oraz zegarki. Najmniej pasujące do oferty marki są zegarki, natomiast taki asotryment nawiązuje do szwajcarskiego pochodzenia marki. Rozszerzanie marki stale postępuje. Czerwone walizki podróżne, kurtki, zapalniczki i inne gadżety rozszerzają ofertę marki. Marka korzysta w ten sposób ze swojej reputacji. Victorinox to przykład marki, która zarabia na swoim wizerunku. Slogan firmy to „Companion for life”.

Rozszerzanie marki victorinox

Rozszerzanie marki victorinox