Nowy ranking najbardziej wpływowych celebrytów Forbes’a przynosi duże zmiany. Coraz większe znaczenie w budowaniu wizerunku i w konsekwencji w rankingu ma internet. Co ciekawe, wcale nie znaczy to, że liderami rankingu są młodzi aktorzy, sportowy czy gwiazdy kina i telewizji. Trzeba być „kimś”, mieć dorobek sukcesy a nie tylko przysłowiowe „parcie na szkło” i bytność w kolorowych plotkarskich magazynach. Znaczy to też, że świat nam ucieka, bo polski ranking Forbes’a prezentował wielu pięknych i młodych, ale bez żadnego wartościowego dorobku. Marki się nie ma, marką się jest.
W światowym rankingu Forbes’a brano pod uwagę cztery kategorie. Zarobki, rankingi w prasie i telewizji, pozycję w internecie oraz prezentację w mediach społecznościowych.  Po raz pierwszy ranking wygrała Lady Gaga. Choć na liście zarobków (90 mln dol.) zajęła dopiero ósme miejsce, zdeklasowała rywali w pełnym rankingu. Zdecydowała o tym olbrzymia popularność w mediach, w szczególności w internecie i mediach społecznościowych. Lady Gaga ma 32,585k+ Facebook Friends, 10,131k+ Twitter Followers. W wyszukiwarce Google News jej rezultat to 5,050,000. W Telewizji i radio była prezentowana „tylko” 4,376, zaś w prasie 54,174.

ranking celebrytów

ranking celebrytów

Drugie miejsce przypadło tryumfatorce z roku ubiegłego. Oprah Winfrey choć zarobiła prawie 300 mln dol. i jest pod tym względem zdecydowanym liderem, wizerunkow wypadła zdecydowanie słabiej od Lady Gaga. Była zdecydowanie dalej  w rankingach internetowych i mediach społecznościowych. Bardzo wysokie, ale nie najwyższe pozycje we wszystkich rankingach pozwoliły na zajęcie najniższego szczebla podium nastolatkowi. Justin Bieber z zarobkami na poziomie 53 mln dol. i z dużą popularnością zajął 3 miejsce. W zeszłorocznym rankingu go nie było. Kolejni wpływowi celebryci to: zespół U2, wokalista i kompozytor  Elton John, utrzymujący się wysoko pomimo problemów wizerunkowych golfista – Tiger Woods, Taylor Swift – amerykańska wokalistka country i popowa oraz aktorka, Bon Jovi – muzyk, Simon Cowell – angielski łowca talentów i producent telewizyjny, znany jako juror w programach Pop Idol, American Idol, Britain’s Got Talent i X Factor i jako 10 koszykarz – LeBron James.

Płynie z tego prosta nauka – wiele marek powinno zrewidować swoje budżety marketingowe. Kształowanie wizerunku to już nie tylko kupowanie reklam.