Coca Cola kojarzy nam się głównie z colą. Jednak amerykańska korporacja zajmuje się o wiele szerszym spektrum produktów. W jej portfolio marek znajdują się setki marek napojów. Są wśród nich wody, soki a także i mleko. Nie powinno więc dziwić, że firma chce rozszerzyć swoje portfolio marek i wystartować z dystrybucją piwa.

Rozszerzanie portfolio marek

Coca-Cola ogłosiła, że rozpoczyna sprzedaż nowej marki Tumult. Ma to być piwo, ale zgodnie z dotychczasową polityką firmy bezalkoholowe. Tumult to naturalny napój bez konserwantów i sztucznych barwników. 100 % naturalnych surowców i składników, czyli z w zgodzie ze zdrowym oraz ekologicznym podejściem do odżywiania. Aby to jeszcze podkreślić, z informacji dowiadujemy się, że nowy produkt w portfolio marek będzie miał obniżoną wartość energetyczną. Tumult jak przystało na piwo, uzyskiwany jest w wyniku fermentacji. taki ma być wizerunek marki.

Napój niestety nie będzie dostępny wszędzie. Korporacja zaczyna jego dystrybucję od stolicy Francji, gdzie ma być oferowany w wybranych punktach. Do sprzedaży wyznaczono sieć supermarketów Monop, co ma sugerować i podkreślać elitarny charakter wyrobu. Co do ceny nowej marki  nie będzie ona elitarna, bo planowane jest 3,5 euro za czteropak, czyli produkt sprzedawany będzie w cenie zwykłego piwa. Ciekawe, czy poza informacja do mediów konsumenci będą wiedzieli, że nowy, niskokaloryczny i zdrowy napój pochodzi od Coca Coli. Podobnie jak wiele produktów z portfolio marek Coca Coli, informacja o korporacji może nie być mocno eksponowana.

Wprowadzenie oferty do portfolio marek

Coca-Cola sprzedawana jest obecnie w ponad 200 krajach. Marka głównego produktu korporacji, jest najdroższą marką na świecie. Wyceniana jest na ponad 60 mld dolarów. W Polsce Coca-Cola pojawiła się 19 lipca 1972, gdy rozpoczęto rozlewanie w Zakładach Piwowarskich w Warszawie. 16 maja 2011, w 125 rocznice powstania Coca Coli, pojawiło się kilka nowych wzorów stylistycznych na butelkach Diet Coke. Firma w ten sposób kształtuje swój wizerunek. W Paryżu, niedaleko Champs-Élysées, odbyły się różnego rodzaju eventy i samplingi. Jak widać menedżerowie firmy lubią stolicę Francji jako miejsce i celebracji i start up’ów.

Grupa docelowa rozszerzonego portfolio marek

Wydzielona sieć sprzedaży może wskazywać na eksperymentalny charakter produktu. Firma od dłuższego czasu próbuje rozszerzać swój portfel marek i urozmaicać portfolio produktów. Tumult, napój o bardzo międzynarodowej nazwie, ma być dostępny w dwóch wersjach smakowych. Słodowej, kierowanej do mężczyzn i owocowej dla pań. Pozycjonowanie marki jest jasno określone. Grupa docelową dla nowej marki mają być 30- i 40-latkowie. Precyzyjne pozycjonowanie to szansa dla nowego produktu w portfolio marek firmy.