Związana z Radiem Maryja i Telewizją Trwam Fundacja Lux Veritatis podjęła decyzję o wypowiedzeniu umowy firmie CenterNet, w zakresie prowadzenia projektu telefonii komórkowej wRodzinie. Jednak wcale nie musi to oznaczać końca marki.

Według oświadczenia fundacji, wypowiedzenie umowy wynika z jej niespełnienia przez CenterNet. Lux Veritatis oczekiwała na wprowadzenia dostępu do internetu, roamingu, poczty głosowej, MMS-ów czy SMS-ów Premium.

Fundacja, za pośrednictwem m.in. Radia Maryja, apeluje o niedokonywanie nowych wpłat na doładowania i nie kupowanie kart zdrapek „wRodzinie”. Wkrótce ma zostać uruchomiona specjalna infolinia dla klientów.

Niezależnie od tego, jakie są kłopoty z CenterNetem, Fundacja „zafundowała” sobie kryzys marki. Bo jak nazwać sytuację, w której marka przestaje obsługiwać klientów i – co więcej – prosi o niedokonywanie zakupów? Klienci zostali w szczerym polu.

Niestety, ta dziwna sytuacja wcale nie jest sprzeczna ze strategią wizerunkową o. Rydzyka. Słuchacze Radia Maryja są przyzwyczajeni do tożsamości „oblężonej twierdzy”. Awantura z CenterNetem może być dla nich tylko dowodem na to, jak przeciwnicy chcą zaszkodzić Fundacji o. Rydzyka, a to może paradoksalnie wzmocnić ich lojalność. I telefonia dla słuchaczy Radia Maryja, jeśli tylko znajdzie nowego partnera, być może wystartuje na nowo.

Tomasz Zgliczyński-Cuber