Marka ma już 115 letnią historię. Produkcję samochodów rozpoczęto w 1895 roku przez firmę Laurin & Klement, nazwaną od nazwisk założycieli Vaclava Laurina i Vaclava Klementa. Ich firma została przejęta przez konglomerat przemysłowy Škoda w roku 1924. Do nazwania samochodów zaadoptowano markę Škoda, od nazwiska właściciela firmy, Emila Škody. Škoda Auto została wydzielona po II Wojnie Światowej i jest obecnie częścią grupy Volkswagen. Zapowiedzią dalszych zmian w marce jest nowe logo.

Zmian na lepsze, bo marka jest w trendzie wzrostowym. Niewiele marek motoryzacyjnych po kryzysie rozwija się tak dobrze jak Škoda. Na wielu rynkach samochody z logo Škody są w czołówce sprzedaży. Wprowadzenie nowego logo było kwestią czasu, stary znak był już mocno nie na czasie i pozostawał w tyle za dynamicznym rozwojem marki. Nowe logo Skody ujrzało światło dzienne podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Hasłem towarzyszącym prezentacji nowego znaku jest „The New Power of Skoda”. Zmiany w logo nie są rewolucyjne, to stylizacja. Taki rebranding, ma z jednej strony pokazac nawiązanie do ponad stu letniej tradycji, z drugiej strony zorientowanie na przyszłości i rzwój, nową moc Skody. Uskrzydlona strzała idzie w trendzie projektowania logo firm motoryzacyjnych. Jest przestrzenna, trójwymiarowa. Uproszczona a przez to bardziej czytelna. Škoda nieustannie ewoluuje. Nowoczesny wygląd znaku ma odzwierciedlać nasze ambicje marki.

Nad stworzeniem logo Škoda, pracowano w latach dwudziestych minionego wieku. Podstawowy element – indiańska strzała – przetrwał do dziś. Geneza logo, o ile prawdziwa, jest zapewne ta, która mówi o podróżach właściciela firmy po Ameryce. Przewodnikiem Emila Škody był wierny Indianin, a obraz profilem Indianina zdobił ścianę biura przemysłowca. Wytłumaczenie dobre jak każde inne.

Jarosław Filipek