Nazewnictwo luksusowych samochodów sportowych buduje marketing tych marek. Aby nazwa mogła być stosowana, potrzebna jest jej ochrona jako znak towarowy. Nowa marka w portfolio – Lamborghini opatentowało nową nazwę i dzięki temu dowiedzieliśmy się o nowej inicjatywie firmy. Lub może to przedpremierowy marketing produktu.

Marketing a znaczenie nazwy

Dotychczas wiele nazw modeli firmy nawiązywało do logo marki. W symbolu firmy jest dynamiczny złoty byk. Modele Lamborghini z reguły nosiły imię po jednym ze słynnych walczących byków. Nowa nazwa zrywa z tą tradycją. Nowy znak towarowy to nazwa mitologicznego greckiego boga. Deimos to uosobienie trwogi. Deimos to nazwa marketingowa, która ma zbudować wizerunek nowego modelu znanej marki. Deimos był synem Aresa i Afrodyty oraz bratem bliźniakiem Fobosa. Bliźniacy personifikowali przerażenie i trwogę bitewną. Często towarzyszyli ojcu w walkach. Ciekawe czy Lamborghini zarejestrowało także nazwę Fobos na inny ze swoich modeli. Był by to kompletny boski marketing i naming.

Marketing a plany wprowadzenia nowych produktów

Ciekawostką jest fakt, że firma ujawniła nazwę jeszcze przed prezentacją modelu samochodu. Co więcej, nie określiła jakiego rodzaj pojazd z portfolio firmy będzie nosił to przerażające imię. Domysły tylko podsycają skuteczny marketing produktu. Marketingowcy Lamborghini każdorazowo przygotowują klientów i rynek przed wprowadzeniem nowych modeli. Głośno jest o pierwszym w ofercie Lamborghini samochodzie typu SUV. Premiera miała nastąpić w połowie roku 2012. Drugą możliwością wykorzystania marketingowego nazwy Deimos jest następca modelu Gallardo. Premiera tego auta planowana jest na rok 2013. Jako trzecia możliwość podawana jest nazwa dla modelu nowego samochodu koncepcyjnego.

Marketing i strategie marketingowe

Marketing i strategie marketingowe

Marketing lususowych aut

Marketing luksusowych produktów motoryzacyjnych rządzi się swoimi własnymi prawami. Nazwa ma niebagatelne znaczenie dla marketingu produktu. Musi stanowić o jego unikalnym wizerunku. Gdy sprzedaż liczona jest w pojedynczych sztukach a klienci mają do wyboru wiele marek i modeli, unikalna nazwa nabiera szczególnego znaczenia. Marketing oparty na nazwie prowadzony jest jak widać jeszcze przed wypuszczeniem produktu na rynek. W ten sposób auto ma ukształtowany wizerunek jeszcze przed premirą. Pokaz auta jest podsumowaniem całej akacji. Drugą bardzo ważną cechą, jaką charakteryzuje się marketing aut luksusowych, jest bardzo silne uzależnienie od wizerunku marki firmy. Marki firm są generalnie dużo lepiej znane, bo wspierają wszystkie produkty z portfolio firmy. Marki firm są także towarem – producenci licencjonują je lub powadzą programy co-brandingowe. Liderem takiego marketingu jest Ferrari. Efektywny marketing dostaje dodatkowego wsparcia przez produkty komplementarne lub powiązane wizerunkowo. Buty sportowe, komputery, akcesoria i ubrania. Na takich produktach można było spotkać znak towarowy Ferrari.

Lamborghini także okazjonalnie rozszerza swoją ofertę i rozwija w ten sposób marketing swojej marki. Markę Lamborghini znajdziemy na rowerach, motocyklach, silnikach do łodzi motorowych, wózkach golfowych oraz … ciagnikach.