Nazwa Miód Pszczółkowski to nie żart. Taką markę chcą stworzyć pszczelarze z rejonu gminy Pszczółki w województwie pomorskim. Koło Pszczelarzy w Pszczółkach zrzesza kilkadziesiąt osób, którzy posiadają około 500 roi pszczelich. Rocznie pozyskują kilkanaście ton miodu.

Koncept marki Miód Pszczółkowski. Czy to dobra nazwa?

Miód Pszczółkowski już kilka lat temu został dodany do listy produktów tradycyjnych, które ewidencjonuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ale to nie koniec konceptu pszczelarzy z Pszczółek. Chcą aby nazwa „Miód Pszczółkowski” została dopisana do listy produktów regionalnych Komisji Europejskiej. Obecnie w UE takich produktów jest około 1000.

Miód Ppszczólkowski. Czy to dobra nazwa marki?

Miód Pszczólkowski. Czy to dobra nazwa marki?

Pszczelarze chcą też opatentować nazwę jako słowny znak towarowy. W ten producenci z gminy Pszczółki uzyskali by wyłączność na nazwę „Pszczółkowski”. Ciekawe co na to eksperci z Urzędu Patentowego. Wszak miód produkują pszczoły. I choć nazwa miodu pochodzi od nazwy miejscowości pochodzi od pszczoły to nawiązuje bezpośrednio do metody pozyskiwania miodu, a to stoi w sprzeczności z zasadami rejestracji słownych znaków towarowych. Nazwa ma wyróżniać a nie wprowadzać w błąd. Co więcej nazwa ma pozwalać na uczciwą konkurencję.  

Dobra nazwa marki

Nazewnictwo nowej marki

Zmiana marki firmy i produktów