Od pewnego czasu pojawiają się spekulacje dotyczące planów wejścia Ferrari na giełdę. Podobno Fiat, właściciel marki, prowadzi rozmowy z bankami inwestycyjnymi. Chodzi o emisję akcji Ferrari na giełdzie w Hongkongu. Była by to kolejna uznana marka na giełdzie.

Ferrari – nowa marka na giełdzie w Hongkongu?

Analitycy oczywiście zajmują się szacowaniem wartości firmy i marki. Wyceny Ferrari sięgają nawet 6,5 mld dolarów. Te spekulacje oczywiście służą budowaniu wartości firmy. Większość z jej aktywów stanowią bowiem wartości niematerialne i prawne, trudne do obiektywnego oszacowania. Tylko rynek może zweryfikować te spekulacje. Celem Fiata jest pozyskanie jak najwyższej kwoty. Koncern ma obecnie około 5 mld euro długu i uznana marka na giełdzie pozytywnie wpłynęłaby na notowania giełdowe włoskiej spółki. Inwestorzy oczekują od Fiata odpowiedniego zwrotu z zainwestowanego kapitału. Ferrari jako marka na giełdzie, bardzo by w osiągnięciu tego celu pomogła.

marka na giełdzie

marka na giełdzie

Silna i uznana marka na giełdzie.

Marka Ferrari szacowana jest obecnie na 3,5 mld dolarów. Co prawda czas na IPO nie jest obecnie najlepszy, ale warto zwrócić uwagę, że w ciągu ostatnich dwóch lat giełda w Hongkongu dominowała pod względem ilości pierwszych ofert publicznych. Na tym rynku debiutował między innymi dom mody Prada. Ta znana marka na giełdzie pojaiwła się niedawno. Pomimo emisji i zaistnieniu jako marka na giełdzie, firma nie odniosła spektakularnego sukcesu na rynkach azjatyckich. Prada znalazła się dopiero w czwartej setce rankingu najsilniejszych marek Azji. Firma kosmetyczna L’Occitane to kolejna uznana marka na giełdzie w Hongkonkgu. Na tym parkiecie debiutował także amerykański producent toreb podróżnych Samsonite. Giełda w Singapurze wygrała z Hongkongiem walką o inna uznaną markę. Chodzi o wartą miliard dolarów ofertę klubu Manchester United.

Dlaczego znana marka jest dla giełdy ważna.

Jak z tych przykładów widać, giełdy zabiegają o uznane marki. Taka marka na giełdzie to nie tylko wpływy ale i promocja samej giełdy. Znana i wartościowa marka na giełdzie podnosi wizerunek i reputację. Każda giełda jest wszak biznesem, którego sukces zależy od ilości i jakości emitentów.

Książki Ferrari