Volkswagen niedawno pochwalił się kolejną wersją modelu New Beetle. Marka miał swoją kolejną premierę podczas targów motoryzacyjnych w Azji, Europie i Ameryce. Marka produktu stała się podstawą kampanii reklamowej i promocji nowej wersji auta.

Marka jednego z najpopularniejszych aut na świecie

Volkswagen Beetle to kompaktowy samochód osobowy. Model noszący taką nazwę nawiązuje swoją stylistyką do popularnego niegdyś Garbusa. Jest jednak nowoczesnym, zaawansowanym technicznie i wcale nie najtańszym autem. Koncept New Beetle to przykład reaktywacji marki, w tym wypadku reaktywacji modelu produktu. Koncept Garbusa pojawił się w 1938 roku. Historia koncernu i modelu Garbus rozpoczęła się, kiedy to Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt nowego samochodu. Był to tani, rodziny samochód który miał zmotoryzować Niemcy. Poszukując idealnego rozwiązania, zbudowano 9 prototypowych modeli. Ten który zatwierdzono, nosił nazwę „Porsche typ 60” i w roku1938 roku zdecydowano o jego produkcji seryjnej . Wtedy to podjęto także decyzję o budowie przyszłej fabryki KdF-wagena. KdF-wagen to akronim od Kraft durch Freude-wagen – tak wtedy ochrzcił „niemiecki samochód ludowy” Adolf Hitler. Oficjalna produkcja KdF-wagena, rozpoczęta została 11 lipca 1941 roku. Tak narodziła się legendarna marka Garbus. Samochody produkowano jako cywilne KdF-wageny oraz samochody wojskowe. Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945. Wtedy też oficjalnie powstała marka Volkswagen. Volkswagen w dosłownym tłumaczeniu znaczy „Ludowy samochód” lub „Samochód ludu”.

Marka Beetle

Marka Beetle

Masowa marka Garbus.

Garbus był bardzo prostą i tanią konstrukcją. Dzięki przystępnej cenie Garbusa, Volkswagen dołączył do grona największych producentów aut osobowych w Europie. W fabryce w Wolfsburgu wyprodukowano blisko 12 mln sztuk aut marki Garbus. Bo nazwa tego modelu stała się niewątpliwie silną i uznaną marką na rynku motoryzacyjnym. Następnie popularny model produkowany był w Emden w Belgii oraz w Meksyku. Produkcję Garbusa zakończono w Meksyku dopiero w lipcu roku 2003.

Reaktywowana marka.

Następcą Garbusa produkowanym w Wolfsburgu był model Golf. Pojazd nazwany zgodnie z konwencją nazewniczą koncernu nazwą wiatru, trafił do sprzedaży wiosną 1974. Golf posiadał sylwetkę hatchback’a, rozwiązanie praktyczniejsze, które szybko wyparło koncept Garbusa. W grudniu 1998 w zakładzie w Puebla Meksyku, Volkswagen rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle. Marka i nazwa, oraz stylistyka były reminiscencją Garbusa. Kultowy Garbus jako New Beetle został wskrzeszony. Na rynku model ten i wskrzeszona marka, wywołały prawdziwą „beetlemanię”, tak jak 40 lat wcześniej Garbus.

Marka New Beetle

Marka New Beetle

Reaktywowana marka modelu opierała się na podobieństwie stylistycznym do protoplasty. Pomimo nowoczesnej sylwetki, New Beetle od razu kojarzy się z bryłą Garbusa. W ten sposób marka ma swoją ciągłość, a niemiecki koncern możliwość wykorzystania popularności pierwszego modelu Volkswagena i wiążących się z nim pozytywnych emocji. W praktyce, wiele osób które jeździło kiedyś Garbusem, otrzymało współczesny pojazd, tyle że z wyższej półki. Młodzi kiedyś, dorośli dzisiaj, na pewno posiadający więcej zasobów finansowych stali się grupą celową marki. Taka idea była podstawą pozycjonowania cenowego modelu nazwanego New Beetle. Nie jest to już tania marka. New Beetle czerpie z wizerunku Volkswagena. Budując swoje protfolio marek produktów i marek, Volkswagen bardzo mądrze zarządza ich wizerunkiem i czerpie z reputacji. Solidność, którą marka zawłaszczyła jak cechę wyróżniająca, pozwala na wprowadzanie nowych ofert, w tym także marki New Beetle. Nie jest to tak spektakularny sukces, jaki marka odniosła przy modelu Garbus i Golf, ale efektownie uzupełnia portfolio firmy z Wolfsburga.

Marka Volkswagen New Beetle

Marka Volkswagen New Beetle