Coco Chanel (Gabrielle Bonheur Chanel) zrewolucjonizowała damską modę. Przez sześć dziesięcioleci była ikoną paryskiej haute couture. Coco Chanel w 1921 roku stworzyła ikonę perfum – Chanel N° 5. Nazwy numeryczne nie często pojawiają się w produktach luksusowych.

Markowe nazwy numeryczne

Kompozycję perfum Chanel N° 5tworzy prawie 80 składników. Dominuje jaśmin, róża, irys, wanilia, ambra oraz olejek sandałowy. Zapach opracował Ernest Beaux. Francuz pracował w Rosji do czasów rewolucji i odpowiadał za perfumy na carskim dworze w Petersburgu. Chanel N° 5. zaprezentowane zostały po raz pierwszy w 1921 roku. Wizerunek marki jest tak silny , że do dziś są jednymi z najbardziej znanych perfum na świecie.

Nazwy numeryczne - Chanel No 5
Nazwy numeryczne – Chanel No 5

Niedawno na rynku pojawiły się perfumy COCO MADEMOISELLE – klasyczny i nowoczesny zapach. Czy jest to wewnętrzna konkurencja i czy nowość jest w stanie skutecznie konkurować na półce ze słynną N° 5.

Coco modemoiselle a nazwy numeryczne
Coco modemoiselle a nazwy numeryczne

N° 5 jest nazwą numeryczną. Anegdota mówi, że nazwa „Chanel N° 5″ pochodzi ślepej próby pięciu propozycji, z których Coco wybrała ostatnią – 5 próbkę. Inna teoria mówi, że 5 to ulubiona cyfra Gabrielle.

Chanel N° 5 a nazwy numeryczne

Nazwy numeryczne często zależne są od formy zapisu. N° 5 jest tak charakterystyczne, że jest łatwe do rozpoznania. Nazwy numeryczne to jedna z konwencji kreowania nazw. Jest to niekonwencjonalna formuła projektowania nazewnictwa. Naming z użyciem cyfr wymaga często wytłumaczenia. Z drugiej zaś strony, badania wskazują, że konsumenci dość łatwo akceptują nazwy numeryczne.

Marka, pomimo unikalnej nazwy jest obiektem nieuczciwej konkurencji.

Czy to Chanel?

Czy to Chanel?

Podróbki marki Chanel?
Podróbki marki Chanel?