Nazwy wydają się być najtrwalszym elementem identyfikacji marki. Okazuje się jednak, że firmy nazwy zmieniają, i to nawet kilkukrotnie. Powody zmiany nazwy są różne. Przy dużych firmach, najczęstszym jest jest fuzja lub przejęcie. Wtedy konieczne jest podjęcie decyzji, pod jaką firma występować będzie przedsiębiorstwo. Najczęściej nowa firma przyjmuje nazwę większej z firm łączących się. Często pojawia sie nowa marka. W wypadku szybkiego wzrostu firmy lub zmiany profilu działalności firmy wprowadzają nowe marki korporacyjne. Skrajnym wypadkiem jest zmiana nazwy z powodu złej sławy i upadłej reputacji. Poniżej kilka przypadków zmiany nazwy.

Zmiany nazwy marki

Usługa BankAmericard i firmy Chargex z Kanady przyjęła nazwę Visa końcu lat 70-tych. Doprowadziło to do zmiany nazwy.

PKN Orlen chce zostawić na wszystkich rynkach, na których sprzedaje paliwo, tylko dwie marki – Orlen i Star, co oznacza, że z polskiego rynku zniknie ekonomiczny brand Bliska.

Karta kredytowa Interbank zmieniła nazwę na Master Charge w roku 1969, a następnie przyjęła nazwę MasterCard w 1979.

Spółka PKP Przewozy regionalne przeprowadza zmiany nazwy na Przewozy Regionalne, aby odciąć się od wizerunku PKP.

Datsun postanowił zmienić nazwę na Nissan. Zmiana nazwy miała miejsce w roku 1983.

Batony Marathon w 1990 przemianowano nazwę na Snickers.

Nazwa Federal Express zmieniła się w FedEx’em w roku 1994.

Nestlé Quik (była sprzedawana pod taką nazwą w USA) przejęło nową nazwę, dotychczas stosowaną w Europie – Nesquik.

Oil of Ulay w Wielkiej Brytanii - zmiany nazwy na  Olay w roku 1999.

York Telephone i New England Telephone, dwie marki które weszły w skład AT&T Bell Operating Companies, zamieniono na NYNEX w 1984, a po fuzjach z Bell Atlantic in 1997 i GTE, przyjęto nową nazwę Verizon w 2000.

Firma Borland to historia zmiany nazyw na Inprise w roku1998, a nastepnie powrotu do nazwy Borland w roku 2001.

Andersen Consulting zmienił nazwę na Accenture 1 stycznia 2001.

Cellnet zmienił się w BT Cellnet w roku 1999, a następnie przemianował na nazwę O2 dwa lata później, czyli
w roku 2001.

Jif – środki czystości zmiany nazwy na Cif nastąpiły w roku 2001.

W Deloitte Consulting – zmiany nazwy na Braxton miały miejsce w roku 2002, potem w roku 2003 powrócono do oryginalnej nazwy Deloitte Consulting .

We Francji, jogurt Bio, należący do marki Dannone zmienio na Activia, 16 stycznia 16 roku 2006. Stało się to ze względu na regulacje unijne dotyczące nazywania produktów organicznych.

Freeserve przemianowano na Wanadoo, a następnie zrealizowano zmiany nazwy na Orange w 2006 roku.

Po połączeniu Petrochemii Płock i CPN nowa firma przyjęła nazwę ORLEN. Zmiany nazwy to także likwidacja marki CPN.

Ze względu na przepisy unijne dotyczące nazw produktów ekologicznych, Ekoland zmienił nazwę na Ekland.

W roku 2010 Voestalpine Stahlhandel po przejęciu przez Złomrex, przyjęło nazwę COGNOR. Zmiany nazwy objęły wszystkie kkraje działania.

W roku 2011 marka Era przyjęła nazwę T-Mobile, od nazwy niemieckiego właściciela. Wcześniej Idea zmieniła nazwę Orange, z tego samego powodu.

General Motors postanowił poszukać nowej nazwy dla nowego modelu Buick LaCrosse w Kanadzie z powodu złych skojarzeń z nazwą.

Polska Żubrówka w Stanach Zjednoczonych przyjęła skróconą nazwę ZU. Marketingowe powody zmiany nazwy.

Czeski Budweiser Budvar przyjął niefortunną nazwę “Czechvar” do działania na rynku amerykańskim.

Specjalna marka Nissana dla Chińczyków nazywa się w zachodnich językach Venucia, a po chińsku Qi Chen.

Hiszpański Carrefour zmienił sklepy Carrefour Express w Carrefour Market.

Firma Świtalski & Synowie pod koniec 2010 roku zmieniła nazwę na Czerwona Torebka. To także nazwa pasaży handlowych, które firma chce otwierać.

Ze względów wizerunkowych Osama Bin Laden planował zmiany nazwy Al-Kaida.

Jutrzenka Holding zmienia nazwę na Colian. W ten sposób linia ofertowa słodyczy nie będzie nazwą korporacji.

Ibiza Ice Cafe zmieniła nazwę spółki na Novian.

Komfort chciał wejść na giełdę pod nazwą Baltis.

Francusko-amerykański wydawca gier komputerowych Infogrames Inc. ogłosił 2003 roku, że zmienia swą nazwę na Atari.

Rezygnacja z nazwy Fortis to kolejny etap fuzji belgijskiej grupy finansowej z BNP Paribas.

Stopniową zmianę wizerunku przeszedł Commercial Union. Najpierw do Commercial Union dodano, Grupa AVIVA,
następnie zwiększono znaczenie opisu Grupa Aviva, a na koniec zlikwidowano markę Commercial Union na rzecz Aviva.

zmiany nazwy Datsun na Nissan

zmiany nazwy Datsun na Nissan