Każda rocznica jest okazją dla marek do spektakularnego zaznaczenia swojego istnienia. W tym roku przypada przypada 150 rocznica zjednoczenia Włoch oraz 90 urodziny firmy Gucci. Z tej okazji, ikona włoskości – marka Gucci i ikona włoskiego przemysłu samochodowego – Fiat, prezentują wspólnie Fiata 500 by Gucci. Włosi z koncernu Fiat, śladami takich marek jak Mini, Volkswagen Garbus i Chrysler PT Cruiser zbudowali stylizację kultowej „pięćsetki”. Obecnie marka ta, kierowana do nowoczesnych lanserów stworzyła na zasadach coobrandingu z Gucci limitowaną serię pojazdów. Dwie wersje pojazdu, biała i czarna są w wielu miejscach markowane Gucci. Logo firmy modowej pojawia się na drzwiach oraz zagłówkach auta. W centralnej części felg znajduje się symbol GG. Na klapie bagażnika i słupku dodatkowo znajduje się także logo Gucci. Nowością markowania samochodów jest aplikacja ze znaku rozpoznawczego Gucci, czyli zielono-czerwono-zielonego paska, który biegnie przez cały profil auta. Dodatkowo, wersja ze stu konnym silnikiem będzie miała zielone zaciski hamulców (czerwone są zarezerwowane dla innego producenta hamulców). We wnętrzu pasek Gucciego znajdzie się na pasach bezpieczeństwa, siedzeniach, gałce zmiany biegów, obudowie kluczyka oraz dywanikach. Do kompletu możemy dokupić sobie inne produkty Gucci – torbę podróżną, czapeczkę i breloczek. Całość oczywiście markowana zielono-czerwono-zielonym paskiem Gucii. Wszystko po to, aby inni widzieli, że jesteśmy Gucci.

Jan Astner